Led 092011
 

Zejména v tomto chladnějším období trpí tělo nedostatkem draslíku. Draslík je přitom esenciální minerál potřebný pro regulaci balance tekutin v organismu, hladiny acidity, krevního tlaku a nervově-svalových funkcí.

Tento minerál hraje důležitou roli také při přenosu elektrických impulsů v srdci. Nejlepší způsob, jak si draslík zajistit, je jíst denně pár kousků ovoce a přiměřené množství zeleniny. Bohužel, v zimě v nich obsažené hodnoty draslíku rapidně klesají.

Množství draslíku obsaženého ve stravě se běžně pohybuje v rozmezí 2,5 g až 5,8 g za den. Množství povolené v potravinových doplňcích je 99 mg na tabletu či kapsli, což je například ve srovnání s banánem, který obsahuje až 500 mg, velmi nedostačující.

Není ale možné docílit vysokou hladinu draslíku v krvi polykáním velkého množství tablet. Takto koncentrovaná forma draslíku může dráždit žaludek, což je problém, který nenastává při přijímání draslíku z potravy.

Jan Šejnost, poradce zdravého životního stylu
Publikováno v časopisu VE HVĚZDÁCH

 Publikoval 20:15

Je nám líto, ale formulář pro přidávání komentářů je momentálně uzavřen.