Hudba lahodící sluchu člověka prospívá i jeho srdci. S tímto překvapivým závěrem přišli američtí vědci z kardiologie medicínského centra na Marylandské univerzitě v Baltimore.
Lidem, kteří poslouchají oblíbenou muziku, se podle nich rozšiřují cévy obdobně, jako když se smějí nebo užívají léky podporující proudění krve.
Jestliže se totiž cévy rozšíří, krev v nich teče plynuleji a je méně pravděpodobné, že by se v ní tvořily krevní sraženiny, jež mají za následek srdeční infarkt nebo mozkovou mrtvici.
Pružné cévy rovněž lépe odolávají kornatění tepen. Libě znějící hudba dokáže podle vědců zvětšit průměr cév až o 26 procent.
Jan Šejnost, poradce zdravého životního stylu
Publikováno v časopisu VE HVĚZDÁCH


Je nám líto, ale formulář pro přidávání komentářů je momentálně uzavřen.